18.12.2006

Piparin tuoksua

Olen tänään meinaan ollut erityisen tuottelias, pitkästä aikaa.

Ensin tein päivällä kaikki yhdeksän kesken ollutta patalappua valmiiksi ja sitten rakkaani tultua töistä leivottiin pipareita. Piparitaikina oli jo eilen odottamassa leipojaansa, mutta minkäs teet kun ensin nukkuu pitkään ja sitten ravaa kaupoissa joululahjaostoksilla. Ei sitten illalla enää jaksanut. Lahjahankinnat alkaa nyt olla tehtynä. Jotain pientä on vielä ostoslistalla, kuten suklaata ja kynttilöitä.

Niin siitä piparien leipomisesta vielä. Siinä kävi vähän odottamattomalla tavalla, että rakkaani olikin piparileipuri ja minä olin hänen pieni apulaisensa päivystämässä uuninluukulla. Tehtiin vielä tomusokerikuorrutteet pipareihin, mutta siinäkin minä jäin toiseksi, kun minulla oli huonompi pursotin. Mutta ei se mitään rakkaallani se luovuus kukki, tuli paljon erilaisia pipareita pitkäksi aikaa ja oli meillä tosi hauskaa! Tässä tulos:



Tämän ihanan piparintuoksun kun saisi säilöttyä ja käyttää sitä aina tarvittaessa.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

No joo näitä voi sanoa pipareiksi. siis niin koristeellisia kuin tilkkupeitto. Nyt tuli mieleen Pepin piparitalkoot. Leipomisen pitää olla luovaa !